Tuesday, May 12, 2009

**AKu HaMBa YaNg LeMaH

Ya Allah,
Kenapa dengan diriku ini,
Mengapa aku begitu lemah dalam menghadapi ujian dariMu,
Mengapa aku tidak seteguh Aisyah,Khadijah,Asiah&Srikandi2 Islam,yang amat tabah dalam mengharungi segala ujian&dugaan darimu Ya Rabbi,
Aku sedar,diriku sedang diuji olehMu. Kadangkala aku bertanya pada diri,mengapa aku diuji sebegini rupa. Tetapi bila keteringat dengan janjiMu.. {Sesungguhnya Allah S.W.T akan menguji hambanya dengan ujian yang dia mampu hadapi} kupujuk semula hati ini untuk redha menerima setiap ujian&dugaan dariMu. Kuinsafi kekhilafan diri. Aku yakin akan dapat mengharunginya. Dan kuyakin ada rahmat&hikmah di sebalik ujian..

Tuhanku,
Aku tidak layak masuk syurgamu,
Tetapi tidak pula aku sanggup menanggung azab nerakamu,
Dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku,
Ampunkanlah dosaku,
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun,
Dosa-dosa besar

Di hening malam yang syahdu ini, di saat manusia lain dibuai mimpi indah. Kugagahi diri bermunajat padaMu Ya Allah,
Memohon maghfirah dariMu. Titisan airmata tidak dapat kubendung,daripada memenuhi pelupuk mata ini. Disaat insan lain tidak dapat membaca perasaan ini, hanya Kau yang mampu memahami gelojak di hati hambaMu ini.Moga akan terpancar sinar kebahagiaan bagi mengubati kedukaan hati hambaMu ini.
Sesungguhnya aku hamba yang lemah di sisiMu
Ya Rabb....=(
Latahzan Innallaha Maa'na!!!!!

2 comments:

Ijlal Binti Saja @ Mearaj May 12, 2009 at 7:48 PM  

SABARLAH.. ujian bagi seorang mukmin kepada tuhannya.

aishahumairah May 12, 2009 at 10:02 PM  

ciannya wani,npe ni?

Followers

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP