Thursday, October 23, 2008

KONSEP BLOG SAYA

Blog Nur Permata merupakan satu blog yang berkonsepkan dakwah iaitu menyeru kepada kebaikan dan mencegah yang mungkar dan membudayakan ilmu iaitu belajar, mengajar dan diajar. Nama Nur Permata dipilih kerana nur yang bermaksud cahaya manakala permata iaitu sejenis batu yang menyinari. Begitulah dengan lahirnya blog ini yang diharapkan dapat memberi pendedahan serta sedikit sebanyak dapat membuka mata kita akan peri pentingnya penyampaian dakwah walaupun melalui penulisan. Dalam blog ini juga mengupas pelbagai isu sama ada yang masih baru atau yang sudah lama menjadi topik perbincangan umum meliputi isu akidah, ekonomi Islam, politik, undang-undang, penghayatan Islam, negara Islam, pembinaan keluarga dan pendidikan anak-anak dalam Islam serta isu yang berkaitan dengan penuntut-penuntut di IPT. Isu yang dikupas bukan sahaja tertakluk di dalam negara sahaja malahan meliputi negara lain.

Dalam situasi masyarakat kita pada hari ini yang berada dalam era glogalisasi dan pembangunan, adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai seorang dai'e membimbing serta menyedarkan masyarakat supaya mereka tidak tenggelam dengan segala kenikmatan yang boleh membawa kepada kerosakan dan kehancuran masyarakat itu sendiri.

Di sini saya ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada pensyarah Subjek Teknologi Maklumat Dakwah iaitu Dr. Zulkiple Abd. Ghani kerana mengilhamkan serta memberi tunjuk ajar kepada kami untuk menghasilkan blog yang berkonsepkan dakwah ini. Tidak lupe juga penghargaan kepada rakan-rakan seperjuangan yang telah memberi idea serta pandangan yang bernas dalam penghasilan blog ini.Saya juga mengharapkan komen yang membina daripada anda serta perkongsian ilmu untuk penambahbaikan bagi blog ini.

3 comments:

zulkiple abd ghani November 6, 2008 at 5:27 AM  

bravoo, teruskan usaha anda. dr. zul

zulkiple abd ghani November 6, 2008 at 5:29 AM  

syabas, teruskan usaha anda. dr. zul

Anonymous November 21, 2008 at 10:14 AM  

salam ziarah.. tahniah atas permulaan yg baik dalam berdakwah di alam ,aya

Followers

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP